Det er cirka
alt, hvad jeg ved om fyren (plus at han er en såkaldt backpack-rapper, og at
han har hustlet og grindet sig gennem de sidste par år), og hvis det ikke havde
været for det fremragende cover, havde jeg nok ikke engang taget mig tid til at
downloade albummet. Det ville have været ret ærgerligt.
1. GOOD MORNING
Med simple men engagerende trommer, nydelige keys, 2Pac referencer og historien om sin kamp for at få fast tag over hovedet skyder Slot-A sit debutalbum i gang. Det har altså næst til ingenting tilfælles med Kanye West’s navnebror af et åbningsnummer fra Graduation, men det gør nu heller ikke noget. ”Good Morning” lover rigtig godt for resten af The Transition.
1. GOOD MORNING
Med simple men engagerende trommer, nydelige keys, 2Pac referencer og historien om sin kamp for at få fast tag over hovedet skyder Slot-A sit debutalbum i gang. Det har altså næst til ingenting tilfælles med Kanye West’s navnebror af et åbningsnummer fra Graduation, men det gør nu heller ikke noget. ”Good Morning” lover rigtig godt for resten af The Transition.
2.
RAISE A CUP
Beatet, der gør mere brug af lilletrommen, er mindre godt, og Slot-A’s omkvæd er temmelig irriterende, men han formår stadig at skabe en beroligende og afslappet stemning, så noget har nummeret da stadig dét kørende for sig.
3. GROWIN (FEAT. MR. ROGERS)
Dette nummer er til gengæld bare kedeligt, og Mr. Rogers synes ikke rigtigt at bidrage med noget positivt.
4. CHOOSE WISELY (FEAT. SINCERELY YOURS)
De to rappere fjoller rundt over et lidt legesygt beat, og det er nu en rimelig underholdende oplevelse. Ikke vildt fantastisk men heller ikke dårligt.
5. ROCKING WIT IT
Den lidt elektroniske produktion har en fin ligevægt af melodiske og rytmiske elementer, der i omkvædet bliver taget et skridt længere, hvilket resulterer i et væld af forskellige lyde. Det lyder sgu godt. Slot-A er nu ganske god alene på mikrofonen.
6. SET IT OFF (FEAT. ADD-2)
Han kan også fungere i selskab med andre, men spørgsmålet er bare om de andre også kan. Slot-A leverer en rigtig god, melodisk produktion og fine vers, men kammeraten burde virkelig være blevet hjemme. Det mærkelige knæk nær slutningen er også unødvendigt. Stadig et meget underholdende nummer dog.
7. LIVING 4 THE CITY (FEAT. NEAK & SINCERELY YOURS)
Den sjælfyldte produktion er fantastisk, og de to gæstende rappere er mindst lige så gode som Slot-A, og da de alle leverer socialrealistiske vers, er der ikke meget at brokke sig over her. Godt posse-cut.
Beatet, der gør mere brug af lilletrommen, er mindre godt, og Slot-A’s omkvæd er temmelig irriterende, men han formår stadig at skabe en beroligende og afslappet stemning, så noget har nummeret da stadig dét kørende for sig.
3. GROWIN (FEAT. MR. ROGERS)
Dette nummer er til gengæld bare kedeligt, og Mr. Rogers synes ikke rigtigt at bidrage med noget positivt.
4. CHOOSE WISELY (FEAT. SINCERELY YOURS)
De to rappere fjoller rundt over et lidt legesygt beat, og det er nu en rimelig underholdende oplevelse. Ikke vildt fantastisk men heller ikke dårligt.
5. ROCKING WIT IT
Den lidt elektroniske produktion har en fin ligevægt af melodiske og rytmiske elementer, der i omkvædet bliver taget et skridt længere, hvilket resulterer i et væld af forskellige lyde. Det lyder sgu godt. Slot-A er nu ganske god alene på mikrofonen.
6. SET IT OFF (FEAT. ADD-2)
Han kan også fungere i selskab med andre, men spørgsmålet er bare om de andre også kan. Slot-A leverer en rigtig god, melodisk produktion og fine vers, men kammeraten burde virkelig være blevet hjemme. Det mærkelige knæk nær slutningen er også unødvendigt. Stadig et meget underholdende nummer dog.
7. LIVING 4 THE CITY (FEAT. NEAK & SINCERELY YOURS)
Den sjælfyldte produktion er fantastisk, og de to gæstende rappere er mindst lige så gode som Slot-A, og da de alle leverer socialrealistiske vers, er der ikke meget at brokke sig over her. Godt posse-cut.
8. CLASS REUNION
Med den titel er det lidt mærkeligt, at dette ikke er et posse-cut. I stedet bruger Slot-A den ekstra tid på at mindes sin skoletid, mens han samtidig også blærer sig lidt overfor sine tidligere, dømmende klassekammerater. Dette gør han særligt klart i omkvædet, der faktisk er ret godt, og når selv omkvædet er godt, så kan det næsten ikke gå galt, vel? Korrekt i dette tilfælde.
9. GORILLA CHAMP
Jeg er ofte glad for inkluderingen af messende baggrundsvokaler, og dette er ingen undtagelse. Faktisk er den melodiske produktion bare generelt meget velstøbt. Nummeret måtte derfor også gerne have været lidt længere, da det allerede slutter efter 77 sekunder.
10. ROCKING WIT IT (REMIX)
Det minder en del om originalen, men det føles mindre organisk og flydende.
AFSLUTTENDE KOMMENTAR: Slot-A er en henrivende producer med beroligende, alsidige og melodiske beats, og selvom han ikke er en fantastisk rapper, så er hans vokal ikke en klods om benet på hans beats, hvilket primært skyldes, at han ligeledes disker op med et interessant og varieret tekstunivers. Han er endnu en rapper-slash-producer fra Chicago, men han er bestemt ikke en Kanye West wannabe. The Transition har få mindre heldige øjeblikke, men de bliver overskygget af den langt overvejende bedre del. Slot-A kunne godt have krævet en lille mønt for det, men at det er gratis (download her), er bare endnu en god grund til at give sit i kast med det.
BEDSTE NUMRE: “Good Morning”; “Rocking Wit It”; “Set It Off”; “Living 4 The City”; “Class Reunion”; “Gorilla Champ”
Ingen kommentarer:
Send en kommentar